Šta je copywriting?
Copywriting – Jako često smo u prilici da nailazimo na različite reklamne sadržaje u novinama, na bilbodima, društvenim mrežama, različite banere na sajtovima koje svakodnevno posećujemo, a da se nikada do sada nismo zapitala ko te sadržaje piše. Obučeni stručnjaci stoje ponosni iza svojih tekstova zadovoljni uspehom koji je postignut nakon oglašavanja njihovog sadržaja. Cilj svakog teksta jeste da zainteresuje čitaoca i na taj način doprinese većoj zaradi firme ili oblasti poslovanja na koju se tekst odnosi.
Već duže od decenije okruženi smo raznovrsnim internet sadržajima koji nam nude pregršt informacija iz različitih oblasti života i poslovanja, a isto tako i širok dijapazon proizvoda koji se reklamiraju na mnogim sajtovima. Najdominantnije oružje sa kojim internet raspolaže je upravo reč. A nju piše copywriter, odnosno osoba koja proizvodeći adekvatan tekst dolazi do krajnjeg cilja, a to je informisanje, širenje neke ideje, stava ili mišljenja i svakako prodaja željenog proizvoda. Tako se na tehnike pisanja gleda kao na strateško dostavljanje željenih poruka u cilju navođenja čitaoca na određeno delo.


pravila
Copywriter mora poštovati osnovnu strukturu uverljivog teksta to jest ustanovljena pravila koja jasno odredjuju kako tekst treba da izgleda i koji su to elementi koje on treba da sadrži. Neki od elemenata su marketinški naslovi, podnaslovi itd…
Ono što je posebno važno kada su u pitanju tehnike pisanja za potrebe reklamiranja, pored kreiranja marketinškog sadržaja, jeste njegova optimizacija prema određenim standardima, odnosno reč je o SEO optimizovanju koji je nerazdvojni deo kopirajtinga. SEO optimizacija se tiče dizajniranja, kodiranja, programiranja i skriptovanja napisanog teksta, uz pomoć čega će se željeni sajt na kojem se nalazi napisani sadržaj rangirati na prvim stranicama Google pretraživača uz pomoć ključnih reči.
Posebna pažnje se obraća na analize i praćenja efekata kreiranog teksta, odnosno vrsi se monitoring uz pomoc razlicitih vrsta metoda i strategija gde se istražuje da li je dovoljno veliki broj ljudi učinio željeno delo – akciju nakon konzumiranja teksta, kako bi kompanija za koju je sadržaj napisan bila isplativa.